آرشیو برای: "خرداد 1394"

نه این‌که مال نداشته باشی، علاقه به مال نداشته باش

نوشته شده توسط راوی در 1394/03/01  •  ارسال نظر »

  از طرف باری تعالی به نبی اکرم صلی ‌الله علیه و آله خطاب شد: اگر کسی به اندازه ملائکه آسمان و ملائکه‌ موکل زمین، نماز بخواند و روزه بگیرد، در حالی که حب دنیا دارد، به قدر سر سوزنی این اعمال از او پذیرفته نمی‌شود. این‌ها به معنی ترک دنیا نیست. خدا… بیشتر »

دوری از صفات رذیله؛ عامل رفع غفلت

نوشته شده توسط راوی در 1394/03/01  •  ارسال نظر »

  انسان تا زمانی که خودش را از صفات رذیله نجات ندهد، موفق به رفع غفلت نمی‌شود. مادامی که صفات رذیله در انسان وجود دارد، موفق نمی‌شود غفلت را از بین ببرد، ولو یکی باشد. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: در هر خانه‌ای که سگ باشد، ملائکه رحمت… بیشتر »

با نفس باید محاسبه دقیق کرد

نوشته شده توسط راوی در 1394/03/01  •  ارسال نظر »

  حضرت رسول صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: «حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا و زنوا اعمالکم قبل ان توزنوا...»(۳) یعنی زمانی که می‌خواهید بخوابید، به حساب خودتان . اگر کاری کردید که مورد رضای خدا بوده، شکرش را به جا بیاورید و اگر خطا و اشتباهی مرتکب شدید،… بیشتر »

غفلت ............!!!!!!!!

نوشته شده توسط راوی در 1394/03/01  •  ارسال نظر »

ائمه اطهار علیهم‌السلام در درجات عالیه‌ عصمت هستند و غفلت و فراموشی ندارند. پیروی از نفس ندارند. حضرت درواقع به پیروان و محبین هشدار می‌‌دهد که همیشه در خواب غفلت نباشید. به یاد خدا باشید. به یاد سفر طولانی آخرت باشید. دنیا و اشتغالات و عناوین، شما را… بیشتر »

حضرت ادب

نوشته شده توسط راوی در 1394/03/01  •  ارسال نظر »

ادب قمر منیر بنی‌هاشم رو نگاه کنین! به احترام سیدالشهدا، دیرتر از ایشون قدم به این دنیا می‌گذارن، اما به احترام سیدالشهدا زودتر از ایشون به شهادت می‌رسن. یعنی که «عباس» همیشه مدافع «حسین» است. با این همه، و به نشانه احترام، هرگز جلوتر از حضرت، قدمی… بیشتر »

مناجات انسان خاشع ؛ مناجات شعبانيه

نوشته شده توسط راوی در 1394/03/01  •  1 نظر »

    حضرت امام خامنه‌ای: من از امام بزرگوار رضوان‌الله‌علیه سؤال کردم، گفتم در میان این دعاهایی که از ائمه علیهم‌السلام رسیده است، شما به کدام دعا بیشتر علاقه‌مندید و دلبسته‌اید؟ فرمودند به دعای کمیل و مناجات شعبانیه، به این دو دعا. امام یک دل متوجه به… بیشتر »

مغناطيس دل

نوشته شده توسط راوی در 1394/03/01  •  2 نظر »

  "نام حسین بن علی نام عجیبی است. این اسم دل های مسلمین را مثل مغناطیس به خود جذب می کند. حتی بسیاری از غیر شیعیان هم، اسم حسین علیه السلام اشکشان را جاری می کند. خداوند در این اسم اثری قرار داده برای ملت ایران و ملت های شیعه که تا اسم حسین آورده شود،… بیشتر »