آرشیو برای: "خرداد 1395"

در قلبم صدای قهقهه بلند بود...

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/30  •  ارسال نظر »

همه ی روزم ، به شدت گرفته بود. لحظه ای آرامش نداشتم .لحظه ای نتوانستم بنشینم یا حتی روزنامه ای بخوانم ، مردم پشت سر هم می آمدند و درددل می کردند و من نیز با آرامش گوش می دادم...   بیشتر »

همراه اول...

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/26  •  ارسال نظر »

حجاب ندیدنی...

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/25  •  6 نظر »

این سنت قطعی الهی است که در پی این ماجرای قرائت قرآن شماست. بیشتر »

ماه شستشو....

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/25  •  1 نظر »

ماه رمضان‏ جديد آمد. بايد مواظب باشيم و به خودمان فكر كنيم، ولى مانند كسى هستيم كه به حمام آمده است، ولى نه براى تطهير، كه براى بازى. وقتى بچه بوديم، نزديك عيد كه مى ‏شد، ما را به حمام مى‏ فرستادند. چند تا بچه بوديم، بدجنس و بازى ‏گوش. گاهى سه ساعت در… بیشتر »

ظرف غنی...

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/24  •  ارسال نظر »

راه وصول به ایمان و یقیین...

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/24  •  1 نظر »

«و بَلِّغْ بايمانى اَكْمَلَ الاْيمان واجْعَلْ يقينى اَفْضَلَ اليقين» كامل ترين مراتب ايمان را به من مرحمت كن و يقين من را برترين يقين قرار بده. نعمتهاى بزرگ مادى همواره با خود آفاتى به همراه دارند؛ هر چه نعمت مادى بيشتر، گرفتارى و دردسر و غصه آن نيز… بیشتر »

خشم مقدس...

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/23  •  1 نظر »

  این لباس پرهیزگاران چیست؟ بیشتر »

برکات فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/23  •  1 نظر »

صفا و صمیمیت و نورانیت، منشأ برکات بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی است. بیشتر »

ماه بهاری

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/21  •  1 نظر »

  بعضی از ماه‌ها هم بهارند؛ نه فقط فروردین، اردی‌بهشت و خرداد. این ماه، هزاری هم که مقارن با مرداد باشد و اوج گرما، بهار است. بهار آیه‌هایی که خودشان بهارند؛ بهارِ آیه‌های بهاری. می گفت: «لِکلّ شيء رَبیع و ربیعُ القرآنِ شهرُ رمضان.»  هر چیز بهاری… بیشتر »

​سه رویکرد دینداری در ماه مبارک رمضان

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/20  •  2 نظر »

  یکی از بدترین ظلم ها به دین این است که دین آمده است تا انسان را از فلاکت نجات دهد. بیشتر »

مهمترین عمل شب اول ماه مبارک رمضان

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/17  •  ارسال نظر »

  سالک می‌تواند با یک‌ساعت توسل به همراه خوش‌زبانی به سعادتی برسد که با عبادت یک‌سال نتوان به آن رسید. بیشتر »

در کدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ایم...!

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/12  •  ارسال نظر »

«ما درباره هر پدیده‌ای که سخن میگوییم و قضاوت میکنیم، باید به تاریخ آن پدیده نگاه کنیم.» نگاه عبرت‌گیرانه به تاریخ ناظر به آینده بوده و برای درک شرایط و وظایف امروز ما ضروری است. از این منظر است که رهبر انقلاب تاریخ را «شرح حال ما، در صحنه‌ای دیگر»… بیشتر »

وظیفه‌ اصلی ولیّ فقیه؟؟؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/12  •  ارسال نظر »

آغاز به کار پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری با پیام رهبر انقلاب اسلامی همراه بود. در این پیام کوتاه، معظم‌له به تبیین اهمیت و کارکرد خطیر این رکن مهم از ارکان نظام جمهوری اسلامی پرداختند و فرمودند: «اهمّیّت این مجلس عظیم‌الشّأن، ناشی از عظمت مسئولیّتی… بیشتر »

گمشده امام روح اللّه

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/11  •  ارسال نظر »

  چـه دریایی است که روح با عظمت و تشنه خمینی را سیراب می کند، آتش درونش را آرامش ‍ مـی بـخـشـد و کـیست که روح اللّه را محو تماشای یار می کند و پرتوی عمیق از آتشفشان جانش به قلب لطیف او می زند و او را عاشق خود و راه و رسم خود می نماید. ما که از مراودات… بیشتر »

آموزه های عرفانی از آیت اللّه شاه آبادی

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/11  •  ارسال نظر »

تا قوای جوانی و نشاط آن باقی است، بهتر می توان قیام کرد در مقابل مفاسد اخلاقی، و خوب تر می توان وظایف انسانیّه را انجام داد. بر خواندن آیات پایانی سوره حشر ـ از آیه «یا ایها الذین آمنوا اتقوا اللّه ...» تا پایان سوره حشر ـ مداومت داشته باشید که خواندن و… بیشتر »

​پدر و پسر ...

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/10  •  ارسال نظر »

درگذشت حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان آیت‌الله سیدعباس ابوترابی رهبر انقلاب:«این‌ پدر و پسر پارسا و پرهیزگار، در راه‌ ضیافت‌ بارگاه‌ حضرت‌ ابی‌الحسن‌الرضا (علیه‌ آلاف‌ التحیه‌ والاسلام‌) بودند که‌ به‌ لقاء الله‌ و با فضل‌ و کرم‌ او به‌… بیشتر »

مومن با نشاط

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/10  •  ارسال نظر »

آدم مؤمن را می‌گویند چی؟ آزارش به کسی نمی‌رسد. آدم مؤمن را می‌گویند چی؟ نماز می‌خواند، باادب است، بسیاری از ویژگی‌ها! ولی اصلاً، آخر نوعاً به ذهن‌ها خطور نمی‌کند، ببین کسی که مؤمن بود یعنی... بنده تصورم این است که اکثر آدم‌ها موتور وجودشان نیم‌سوز دارد… بیشتر »

چه‌کسی می‌تواند بهتر مناجات کند؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/09  •  ارسال نظر »

چه‌کسی می‌تواند بهتر مناجات کند؛ عاقلان یا عاشقان؟ معلوم است که عاقلان و عالمان بهتر می‌توانند مناجات کنند.(إِنَّما یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ؛ فاطر،28) کسی که واقع‌بین‌تر باشد، ایمانش و عشقش هم افزایش می‌یابد. عاشق خدا، کسی است که از… بیشتر »

چگونه یک جوان میتواند در مسیر زندگی به اهدافش برسد؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/08  •  ارسال نظر »

هیچ راه جدّىِ مهم را واقعاً نمیشود به‌راحتی طی کرد. بالاخره اگر انسان میخواهد به چیز باارزشی دست پیدا کند، باید مقداری زحمت و تلاش را با خودش همراه کند - این ناگزیر است - بیشتر »

شب هنگام خفتن نیست

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/07  •  ارسال نظر »

  عقل معاش می‌گوید که شب هنگامِ خفتن است، اما عشق می‌گوید که بیدار باش، در راه خدا بیدار باش تا روح تو چون شعاعی از نور به شمس وجود حق اتصال یابد. عقل معاش می‌گوید که شب هنگام خفتن است، اما عقل معاد می‌گوید که همه‌ی چشم‌ها در ظلمات محشر، در آن هنگامه‌ی… بیشتر »

جهاد کبیر یعنی چه؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/06  •  ارسال نظر »

فَلَا تُطِعِ الكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا پس از كافران اطاعت مكن و با [الهام گرفتن از] قرآن با آنان به جهادى بزرگ بپرداز سوره مبارکه فرقان آیه52     امروز برای کشور ما جنگ نظامیِ سنّتی و متعارف احتمال بسیار بسیار ضعیفی است لکن… بیشتر »

من به حجاب متعهد هستم

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/06  •  ارسال نظر »

  خاطره ای از جیلین پیکورانویسنده و خبرنگار امریکایی که حجاب پوشید و واکنش هایی که نسبت به او داشتند...  خاطره یک نویسنده و خبرنگار امریکایی «آیا شما در کلاس ما بودید؟» این سوال را یکی از همکلاسی هایم در دوره فشرده نویسندگی در بریتانیا از من پرسید.… بیشتر »

خدا رو شکر که هستی

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/06  •  ارسال نظر »

  قهربودیم درحال نمازخوندن بود... نمازش که تموم شد هنوز پشت به اون نشسته بودم... کتاب شعرش رو برداشت و با یه لحن دلنشین شروع کرد به خوندن... بیشتر »

الخیر فی ما وقع

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/06  •  ارسال نظر »

  وَ عَسَى أَن تَکرَهُواْ شَیئاً وَهُوَ خَیرٌ لَّکُمْ وَ عَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعلَمُونَ و بسا چیزی را خوش نمی دارید و آن برای شما خوب است، و بسا چیزی را دوست می دارید و آن برای شما… بیشتر »

سطحی نباشیم....

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/04  •  ارسال نظر »

  حرف اول: سعی کنید در مسائل تعمق کنید؛ وقتی عمق یابی کردید، این ایمان مستقر با هیچ نیرویی از شما جدا نخواهد شد. مشکل اینهایی که می بینید یک روز تندتر از همه تندهایند و یک روز 180 درجه به این طرف میغلتند، عمق نداشتن آن ایمان است. داشتیم ما؛ اوایل انقلاب… بیشتر »

خرمشهر آزاد شد

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/03  •  ارسال نظر »

                                                    وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ پیروزى تنها از جانب خداوند تواناى حكیم است سوره مبارکه آل عمران آیه 126     بیشتر »

هدف از تشکیل خانواده چیست؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/03  •  ارسال نظر »

    وَما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإِنسَ إلّا لِیَعبُدُونِ و جن و انس را جز برای این که مرا بپرستند نیافریدیم سوره مبارکه ذاریات آیه 56    هدف از تشکیل خانواده چیست؟ خدایی که می‌فرماید: «ما انسان را نیافریدیم مگر برای اینکه به مقام عبودیت برسد؛ وَ… بیشتر »

شاهکار آفرینش

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/02  •  ارسال نظر »

  وَ قّل جاءَ الحقِّ و زَهَقَ الباطِلُ وَ إنَّ الباطِلَ کانَ زَهوقاً بگو: حق آمد، و باطل نابود شد، زیرا باطل نابود شدنى است. سوره مبارکه اسرا آیه 81 بیشتر »

چرا انتظار فرج افضل اعمال است؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/03/01  •  ارسال نظر »

وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ ما می خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم! سوره مبارکه قصص آیه 5  وقتی به ما… بیشتر »