آرشیو برای: "تیر 1395"

حجاب یعنی دقت در برخورد...

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/27  •  2 نظر »

  مادام كه تلقى ما از خويش عوض نشود، حجاب هيچ مفهومى نخواهد داشت و چيزى جز كفن سياه و قبرستان خانه و مرگِ نشاط زندگى و نابودىِ شادى‏ها، عنوان نخواهد گرفت و هزار عذر، خواهى داشت كه خودت را از آن آزاد كنى.1 بیشتر »

​ماه را ببین ..

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/27  •  3 نظر »

ساده و صمیمی نوشت: بیشتر »

سعی می کردم حجابم را حفظ کنم...

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/24  •  2 نظر »

احساس‌ من‌ و دخترم‌ در آن‌ شبهای‌ شکنجه‌ و تنهایی‌، غیر قابل‌ وصف‌ و درک‌ است‌. باید مادر بود تا اینها را احساس‌ کرد. یک‌ دختر بچه‌ای‌ که‌ تا آن‌ روز حتی‌ «پوشیه‌» از صورتش‌ برداشته‌ نشده‌، پسرعمه‌اش‌ که‌ ماه ها درخانه‌ ما زندگی‌ کرده‌ بود، هنگامی‌که‌… بیشتر »

عکاس گفت: من از چی عکس بگیرم؟!

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/23  •  ارسال نظر »

با آمدن هیأت صلیب سرخ حال و هوای اردوگاه عوض شد و رنگ و بوی دیگری گرفت ... ما و لوسینا با دیدن هم هیجان زده و مشتاقانه همدیگر را بغل کردیم و بوسیدیم ... جالب تر این بود که لوسینا همین که نشست سرش را به علامت کجاست تکان داد و به فارسی گفت:« چادر، چادر؟؟»… بیشتر »

دیدگاه غربی ها در مورد تغییر فرهنگ چادر و حجاب

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/23  •  ارسال نظر »

امروزه دیدگاه اکثر کارشناسان غربی این است که برای تسلط بر کشورهای اسلامی بایستی آن ها را از نظر فرهنگی مورد هجوم قرار دهیم. به عبارت دیگر جنگ و تهاجم از حیطه جنگ سرد و نظامی خارج شده و به عرصه های فرهنگی کشیده شده است. یکی از مهمترین اهداف دشمنان این… بیشتر »

شما یک خانم چادری جذاب هستید

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/20  •  1 نظر »

    بیایید تعارف را کنار بگذاریم. این روزها باید نگران حجاب برتر بود. حجابی که در طول همه این سال‌ها نماد پوشش و عفت بوده، حالا در خطر است. دعوای ما، درباره چادر و مانتو نیست. درباره «میل به جذابیت» است. ماجرا این است که این بانوان قبل از انتخاب چادر… بیشتر »

شاید آن ها از این ها بهتر باشند

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/19  •  ارسال نظر »

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسى‏ أَنْ يَكُونُوا خَيْراً مِنْهُمْ اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد! نبايد گروهى از مردان شما گروه ديگر را مسخره كنند، شايد آنها از اينها بهتر باشند [سوره حجرات آيه 11]   خداوند در اين آيه، پس… بیشتر »

جهل، مادر همه دردها..

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/18  •  1 نظر »

  برای پرورش اخلاقی لازم است اول افکار توسعه داده شود .پایه اول تربیت، تعلیم است . مردم در حال جهالت از هیچ چیز استفاده کامل نمی کنند حتی از دین . بیشتر »

خدایا تو هوشیارمان کن

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/17  •  1 نظر »

  ‌ وصیت نامه شهید عباس دانشگر بسم الله الرحمن الرحیم آخر من کجا و شهدا کجا خجالت میکشم بخواهم مثل شهدا وصیت کنم من ریزه خوار سفره ی آنان هم نیستم,  شهید شهادت را به چنگ می آورد راه درازی را طی میکند تا به آن مقام می رسد اما من چه! سیاهی گناه چهره ام را… بیشتر »

بعد از ماه رمضان چه کنیم؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/16  •  ارسال نظر »

  بهترین وقت برای یک برنامۀ یک‌ساله از این ماه رمضان تا ماه رمضان بعدی است. الان که هنوز آثار روزه و عبادت‌های ماه رمضان، در شما هست، شروع کنید به برنامه‌ریزی کردن برای یک‌سال آینده. اگر این کار را انجام دهید، ان‌شاء الله تا شب قدر سال آینده، به نتایج… بیشتر »

شقی چه کسی است؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/15  •  2 نظر »

  اگر امشب شب آخر باشد درها بسته می‌شود. می‎خواهم بگویم: حواستان جمع باشد که الآن ما در چه وضع و چه موقعیّتی قرار داریم. امشب ما را دست خالی رد نکن؛ تو اکرم الاکرمین هستی. بیشتر »

یا خیر المسئولین...

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/14  •  7 نظر »

اللَّهم صَلِّ عَلى محمد و الِهِ وَاكْفِنِى ما يشغَلُنِى الاِهتِمامُ بِهِ و استَعْمِلْنى بما تَسأَلُنى غداً عَنْه خدايا! آنچه موجب دل مشغولى من است از سر راه من بردار، تا دل من تنها متوجه تو باشد و من را به انجام وظايفى كه در فرداى قيامت در مورد آن ها از… بیشتر »

پای منبر ابوحمزه ثمالی...

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/13  •  2 نظر »

پای منبر ابوحمزه ثمالی که باشی هم انذار است و هم تبشیر بیشتر »

خوب مثل ابليس؟؟؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/10  •  1 نظر »

خیلی‌ها حاضرند آدم‌های خوبی بشوند؛ ولی با فرماندهی هوای نفس خودشان! یعنی چه؟ یعنی می‌گویند: «من می‌روم انتخاب می‌کنم و آن خوبی‌ای که خودم می‌پسندم را برمی‌دارم» عین ابلیس! ابلیس هم همین‌طوری بود. ابلیس(لعنه الله علیه) می‌گفت: خدایا! من کلاً بندۀ خوبی… بیشتر »

آفت اخلاق اسلامی ...

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/09  •  ارسال نظر »

«وَ هَبْ لى مَعالِىَ الاَخْلاقِ وَ اَعْصِمْنى مِنَ الْفَخْرِ» اخلاق پسنديده را به من عطا كن و من را از فخر فروشى مصون بدار. نكته مهم و ظريفى كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه ريا در عبادت و منت گذاشتن در كار خير تنها آفاتى نيستند كه هلاكت انسان را… بیشتر »

عیار عمل

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/09  •  ارسال نظر »

«اللهم وَفِّرْ بلطفِك نيّتى و صَحِّحْ بما عِندكَ يَقينى، واسْتَصْلِحْ بِقُدرتِكَ ما فَسَدَ مِنّى» خدايا! با لطف خودت نيت من را عالى سازد و يقينم را يقين حقيقى قرار بده [و مگذار يقينم به شك آلوده شود ]و با قدرت خودت راه جبران آنچه را كه در گذشته خراب… بیشتر »

غریب علیه السلام

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/08  •  ارسال نظر »

نباید از یاد برد منتظَری را که خود منتظِر است. بیشتر »

این شب ها

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/08  •  1 نظر »

وعده گاه همه آنان دوزخ است، دوزخی که برای ان هفت در است و از هر دری بخشی معین از آنان وارد می شوند.1 بر پیامبر نازل شد ، به شدت گریستند تا از اشک و ناله شان اصحاب هم به گریه افتادند، اشک و ناله امیر المومنین و فاطمه زهرا سلام الله علیهما را نیز در… بیشتر »

درمان غرور

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/04  •  1 نظر »

«اللهمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِه وَ لا تَرْفَعْنِى فِى النّاسِ دَرَجَةً اِلاّ حَطَطْتَنِى عِنْدَ نَفْسى مِثْلَها» ... خدايا! هر اندازه كه من را در پيش روى ديگران عزيز و برتر مى‌كنى، در پيش خودم خارجى و كوچكيم را روشن تر ساز. هر چه بر علم يك عالم… بیشتر »

تواضع حقیقی...

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/03  •  ارسال نظر »

«و لا تُحْدِثْ لِى عِزّاً ظاهِراً اِلاّ اَحْدَثْتَ لِى ذِلَّةً باطِنَةً عِند نَفْسى بِقَدَرِها» هيچ مرتبه اى از عزّت در مقابل ديگران براى من ايجاد مكن، مگر آنكه به همان اندازه من را در پيش نفسم كوچك نمايى. دوستان خدا هر چه به خدا نزديك تر مى‌شوند متواضع… بیشتر »

توفيق عبادت تنها كافى نيست؛

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/02  •  ارسال نظر »

«وَ عَبِّدْنى لَكَ وَ لا تُفْسِدْ عِبادَتِى بِالْعُجْبِ» خدايا! به من توفيق بده تا به عبادت تو بپردازم و عبادتم را با عجبم فاسد مساز. به دست آوردن توفيق عبادت تنها كافى نيست؛ ممكن است وسوسه هاى شيطانى در عبادت رخنه كند و انسان را به عجب مبتلا سازد. عجب،… بیشتر »

مرا با نظر انداختن ...امتحان نکن

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/02  •  1 نظر »

«وَ اَغْنِنى و اَوْسِعْ عَلَىَّ فى رِزْقِكَ و لا تَفتِنّى بالنَّظَرْ» خدايا! من را از مال دنيا غنى ساز و روزيت را بر من زياد كن و من را با نظر انداختن به اموال ثروتمندان امتحان مكن. براى اينكه زندگى انسان مملو از اطاعت خدا شود، بايد نيازهاى مادى ـ… بیشتر »

هدف اصلى قرب به خداست

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/02  •  ارسال نظر »

«وَاسْتَفْرِغْ ايّامى فيما خَلَقْتَنى لَهُ» خدايا! به من توفيق بده تا همه نيروى خود را در تمام ايام زندگيم، صرف آن چيزى بكنم كه من را براى آن خلق كرده اى. براى اهتمام به مسئوليت ها لازم است دل مشغولى هاى انسان محدود شوند و حتى انجام امور ضرورى نيز انسان… بیشتر »

تمام حقیقت عمل

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/01  •  ارسال نظر »

  «و انْتَهِ بِنيَّتى الى احسنِ النّيّات و بِعَمَلى الى احسن الاعْمالِ» نيّت من را به بهترين نيّت ها و عمل من را به نيكوترين اعمال منتهى كن. از اينجا استفاده مى‌شود كه نيّت نيز مانند عمل، احسن و غير احسن دارد و كمال و نقص اعمال تابع كمال و نقص نيّات… بیشتر »

سَجِیَتُکُمُ الکَرَم...

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/01  •  ارسال نظر »

عَادَتُكُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُكُمُ الْكَرَمُ... کریم یعنی کسی که "در" را می گشاید اگر چه خاطره خوشی از "در" نداشته باشد   بیشتر »

پاداش شاخه گل....

نوشته شده توسط راوی در 1395/04/01  •  1 نظر »

امشب دعای مجیر هم به شوق تو فریاد می زند " تعالیت یا کریم" بیشتر »