آرشیو برای: "شهریور 1395"

من هم تو را دوست دارم...

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/31  •  2 نظر »

حضرت سلمان «ع» فرمود: یك روز خدمت حضرت رسول‌اللّه «ص» مشرف شدم، دیدم حضرت در حال سجده هستند و كلماتى را مى‌فرمایند. خوب كه گوش دادم شنیدم مى‌فرماید: «اِلهى بِحَقِّ علىِّ خَفّف عَلىَّ اَوزارى» خدایا! بحق على «ع» قَسَمت مى‌دهم گناهانى را كه بر دوش من… بیشتر »

این واژه‌ٔ سه حرفی...

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/30  •  4 نظر »

غدیر بود. رفتیم پیشانی اباذر را ببوسیم و بگوییم: «برادر! عیدت مبارک» ... پیشانیش از آفتـاب ربذه سوخته بود به «ابن سکیت» گفتیم «علی». هیچ نگفت، .. نگاهمان کرد و گریست. زبانش را بریده بودند! خواستیم دست‌های میثم را بگیریم و بگوییم: «سپاس خدای را که ما را… بیشتر »

ایوان طلای صحن شما باصفاترین

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/30  •  2 نظر »

با دستهات ابر زمین را تکان بده باران ببار و بر نَفَس جاده جان بده بالاتر است دست تو از دست‌های او حالا بیا و سبزی خود را به آن بده تحت الحنک کنار بزن با نسیم دشت زلفی برای چشم‌نوازی نشان بده لب تر کن از رطوبت باران و غنچه باش یک بوسه در تلاقی صد آسمان… بیشتر »

فقط علی را دوست داشتن..

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/28  •  5 نظر »

ولایت_امام، بالاتر از محبت و دوستی و عشق است؛ که عشق علی در دل دشمنان او هم خانه داشت. ولایت علی، نه علی را دوست داشتن، که فقط علی را دوست داشتن است. بیشتر »

دست من و دامان تو و لطف خدایت...

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/27  •  3 نظر »

گیاه اگر به یک چوب صاف بسته شود و به آن تکیه کند،صاف رشد می کند... و اگر به چوبی کج بسته شود، کج می شود.  ما آدم ها هم همین طور هستیم.... اگر می خواهیم صاف و درست رشد کنیم و قد بکشیم باید به کسانی تکیه کنیم که صاف باشند و راست_قامت_ترین انسان ها اهل_بیت… بیشتر »

مشکل اساسی ما در چیست که جلو نمی‌رویم؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/19  •  3 نظر »

مشکل چیست ؟ آیا مشکل ما  آگاهی است؟ خیر، به اندازۀ کافی علم و آگاهی در بسیاری از امور از جمله موضوعات دینی را داریم ..   مشکل ما  ایمان هم نیست، به اندازۀ کافی ایمان هم داریم ..    محبت هم به اندازۀ کافی داریم...... کسانی بودند که با اشک به امام… بیشتر »

ضریح زیارت خوش گمانان...

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/18  •  ارسال نظر »

فَإِنَّ كَرَمَكَ يَجِلُّ عَنْ مُجَازَاةِ الْمُذْنِبِينَ وَ حِلْمَكَ يَكْبُرُ عَنْ مُكَافَاةِ الْمُقَصِّرِينَ ،وَ أَنَا يَا سَيِّدِي عَائِذٌ بِفَضْلِكَ هَارِبٌ مِنْكَ إِلَيْكَ مُتَنَجِّزٌ مَا وَعَدْتَ مِنَ الصَّفْحِ عَمَّنْ أَحْسَنَ بِكَ ظَنّاً وَ مَا… بیشتر »

راه دور نیست....

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/17  •  ارسال نظر »

وَ أنَّ الرّاحِلَ إلِیک قَرِیبُ المَسافَة...                                                 آن ‌که به سوی تو سفر می‌‌کند، راهش چه نزدیک است! بیشتر »

ادبیات سیاسی دشمن

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/17  •  ارسال نظر »

«ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و… بیشتر »

ناز می کنم برای تو...

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/16  •  ارسال نظر »

مُدِلاًّ عَلَیْکَ فیما قَصَدْتُ فیهِ اِلَیْکَ،فَاِنْ اَبْطَاَ عَنّى عَتَبْتُ بِجَهْلى عَلَیْکَ* تو محبت کردی،یه ذره دیر حاجتمو دادی، منم رو جهالتم دهد زدم* وَلَعَلَّ الَّذى اَبْطَاَ عَنّى هُوَ خَیْرٌ لى!*اینی که دیر حاجتمو دادی خیر بوده من نفهمیدم*… بیشتر »

طرفداران امام را افراطی می خواندند....

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/16  •  ارسال نظر »

از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره‌ای در ذهن دارم.  قبل از آن‌که این حادثه‌ی خونبار در تهران اتفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند. این، نکته‌ی خیلی قابل توجهی… بیشتر »

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/14  •  ارسال نظر »

  در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ… بیشتر »

طرح امام باقر علیه السلام در تولیدملی

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/14  •  ارسال نظر »

در سده ى اول هجرى صنعت كاغذ در انحصار روميان بود و مسيحيان مصر نيز كه كاغذ مى ساختند به روش روميان و بنا بر مسيحيت نشان «اب و ابن و روح »بر آن مى زدند، بیشتر »

قربانت: روح الله

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/14  •  ارسال نظر »

تصدقت شوم؛ الهى قربانت بروم، در این مدت که مبتلاى به جدایى از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آینه قلبم منقوش است. عزیزم! امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِِ‏] من با هر شدتى باشد می‌‏گذرد… بیشتر »

یک نکته از این معنا....

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/14  •  1 نظر »

همسران جوان نزد آن عارف عالی‌مقام و پیر فرزانه بازگشتند، واله و حیران بودند که در کنار سفره عقد، این چه اندرزی بود؟ «بروید‌‌ با هم بسازید!» آخر در آغاز ازدواج که دختر و پسر از یک‌ لحظه بودن با هم نمی‌گذرند؛ گل می‌گویند و گل می‌شنوند... دل می‌دهند و قلوه… بیشتر »

راه های روشن و آسان در مردمی کردن اقتصاد

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/12  •  ارسال نظر »

  ا رهبر انقلاب بر توجه دولتمردان به بنگاه‌های کوچک تاکید دارند؟ دو سوم همه‌ی شغل‌های رسمی ایجادشده در کشورهای درحال توسعه، توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد شده است و در همه‌ی کشورها حتی آلمان و آمریکا و ژاپن، بار اصلی… بیشتر »

آرزو کردم که کاش بیست سال پیش مرده بودم!

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/12  •  ارسال نظر »

زرقان که با ابن ابی‌دواد [از قضات بغداد در عهد مأمون و معتصم و واثق و متوکل] دوستی و صمیمیت داشت، می‌گوید: یک روز ابن ابی‌‌دواد از مجلس معتصم بازگشت در حالی که غمگین بود. علت را جویا شدم. گفت: «امروز آرزو کردم که کاش بیست سال پیش مرده بودم!» پرسیدم:… بیشتر »

باز هم غیرت کبوترها!

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/12  •  ارسال نظر »

يا اَبا جَعْفَرٍ يا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِي اَيُّهَا التَّقِىُّ الْجَوادُ يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلانا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ… بیشتر »

شهیدی که قرض هایم را داد!

نوشته شده توسط راوی در 1395/06/02  •  ارسال نظر »

آن طور که خودش تعریف می کرد از سادات و اهل تهران بود و پدرش از تجار بازار تهران. علیرغم مخالفت شدید خانواده و به خاطر عشقش به شهدا، حجره ی پدر را ترک کرد و به همراه بچه های تفحص لشکر27 محمد رسول الله راهی مناطق عملیاتی جنوب شد... یکبار رفتن همان و پای… بیشتر »